LISEBERG

Idag så var vi på Liseberg med jobbet som en avslutning inför sommarn. Vi startade med att bli indelade i 5 lag med 6 personer i varje lag. Sen började 5-kampen.
 
Vi tog oss till AnkJakten. Fick 400 poäng vilket var bäst tror jag.

Sen bar det iväg till Bi-Hålan där man skulle skjuta på bin med korkpistol. Ingen bra omgång alls. Man skulle ladda pistolerna med korkar och skjuta iväg. Så dåligt så, 220 poäng tror jag.

Sen var det Silltruten där det gällde att slänga ner sillar i en tunna. En bra omgång men inte den bästa. Jag fick 12 st ner i burken tror jag.

Sen så var det Trä-slaget. En riktigt klassiker som finns i alla varianter. Här ska man slå med en klubba på pinnar som kommer upp och en riktigt bra omgång med 540 poäng. Lite surt var det när Sjomen fick 580 poäng. Men jag ska allt slå henne nästa gång.
 
Den sista grenenr är en av mina arbetskollegors favorit......INTE ALLS. Det är Waterball, där du ska föra en boll genom en bana så många gånger du kan genom att spruta vatten på den. Hon gav upp min kollega så jag hjälpte henne lite. Jag fick igenom den 13 gånger. helt nöjd. . 

Sen hade vi prisutdelning.(vårt lag kom sist)  Och precis ovanför oss där vi stod så går Kanonen. När vi tittade upp så såg vi att den hade fastnat längst upp. Usch, det kan inte vara kul att sitta där.



Men senare under kvällen så fick dom igång den. ! timme satt dom nog där uppe. Men ingen ska ju ha skadat sig i alla fall men dom skulle varit i goda händer då vi var ett gäng på 26 st som var läkare, sköterskor, uskor och sekreterare. Vi hade ju klarat av det hur bra som helst.

Sen gick vi till Järnvägsrestaurangen för att äta en bit mat, vilket var behövligt då alla var hungriga. Vi hade förbeställt då vi var så många. Till mat blev det Entrecote med klyftisar och bearnaisesås.
Detta var dom andra alternativen:

Caesarsallad med kyckling serveras med krutonger och Caesardressing,

Halstrad laxfilé smaksatt med röd pesto serveras med rostade grönsaker och potatis, 
   
Vegetarisk Fajitas, vetetortilla fylld med wokade grönsaker,

Baby back ribs serveras med cole slaw, majskolv, klyftpotatis och barbequesås,

Allt var gudomligt gott. Efter maten var det ett gäng som begav sig hemåt men vi var ngr som stannade kvar.

Det var 2 st som tog sig igenom Balder (Balder har flera gånger röstats fram till "Världens bästa berg- och dalbana i trä" av internationella experter. Ta en tur så förstår du varför!


Åkturen börjar i en hisnande 70-gradersbacke, 36 meter upp i luften, fortsätter över höga berg och djupa dalar i mer än en kilometer, innan den sedan avslutas med en enorm längtan att börja om igen.)

Sedan så gick ett gäng SpökHotellet Gasten ( Spökhotellet Gasten är beläget på andra våningen i fabriksbyggnaden vid Lisebergs hamn. Ingrid Forsell, barnbarn till Hotell Gastens grundare, tillfredställer nu allmänheten genom att öppna hotellets portar för rundvandringar i fastighetens mer anmärkningsvärda delar.

Det finns inga garantier för vad eller vem som ger sig till känna när du besöker Spökhotellet Gasten
)

Sen så åkte vi radiobilarna och blev barn på nytt. Sen åkte jag och en till Lisebergsbanan.( Det här en av Europas högsta bergbanor. 5 tåg kan köras samtidigt med plats för 110 gäster. Den är specialdesignad för Liseberg.)

Efter detta så spelade vi lite till innan det var dags att åka hem. En av kollegorna vann en paradisask och en Stjärnvist på Marabous Chokladhjul. Jag vann 2:a vinsten på Plopp och Stjärnvinsten på Kexchoklad. Snacka om kontraster



Men vinst är vinst. Jag är glad för det.

Nu är jag trött och ska jobba i morn igen. Ha de


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0