Utbildningsdagar på Nääs

Ett långt inlägg men jag vill tala om hur jag haft det på Nääs fabriker.
Vi var på utbildningsresa med jobbet och vi hade hur kul som helst. Vi lyssnade på en man som heter Kim och han pratade om ledarskap, hur man upfattar människor och hur man själv uppfattas. Här nedan kommer ngr hållpunkter av vad han sa:

# Vad hindrar dig från att uppfylla dina drömmar?
# Ingen kan såra dig utan din tillåtelse.
# Att älska sig själv är början på en livslång kärlekshistoria
# Samla på stunder från din vardag

Våran hjärna tar emot ca 60 000 tankar per dag. Av dom är 95 % gamla tankar.
Hjärnan förstår inte ord, den talar i bilder. Det är därför du alltid hittar hem utan att behöva ha karta och kompass varje gång.
Tex att du säger "jag ska inte snubbla". Eftersom hjärnan inte förstår ord så målar den ju en bild och ordet inte, kan ju inte målas, så var blir kontentan av bilden, jo att du snubblar.

Tänk dig nu en skalad sur citron i din hand, det rinner lite mellan fingrarna. Titta på den där den ligger i din högra hand........Ta nu en tugga av den sura citronen.     Vad känner du?      Grimaserar du, blir du torr i munnen eller rinner saliven till. 

Ett test gjordes nämligen på detta och då var det en blåsorkester som skulle uppträda. Publiken fick var sin citron som dom skulle hålla upp. När väl konserten skulle börja så gick inte det för att deras munnar var helt torra efter att bara ha sett citronerna.

Bilder säger mkt.

här kommer nu 5 Positiva vanor man kan ta till sig:
1. Fokuusera på positiva tankar
2. Bestäm dig för att vara nyfiken
3. Bestäm dig för att uppskatta saker och ting
4. Bestäm dig för att inte vara perfekt
5. Utveckla tro - våga tro

Detta här nedan för är 4 olika personligheter. Man har en dominerande men har även lite av dom andra.
Riktigt kul att se var man är. Du har en uppfattning om dig själv medans andra han en helt annan.







Han tog upp så många saker som jag inte får ner här nu.

Vi sov över en natt på det underbara hotell som finns där nu. Vilka rum, så fina och sängarna var gudomliga. Maten var kanon och dessa dagar har fört oss närmare varandra som arbetskamrater.  Vi satt uppe länge på kvällen och pratade om allt mellan himmel och jord. Lade oss vid 01 ca efter ett par glas vin. Mums.

Om man vill ha lugn och ro med sin partner så kan jag rekommendera Nääs fabriker.
www.naasfabrikerhotell.se  Där finns mer info.


Nu är det dags att avsluta för nu. H


Kommentarer
Postat av: Blondiie

mycket tänkvärt och int inlägg!!! fanns som sagt mycket att ta till sig!

kram till dig och dina fina barn!

2009-01-24 @ 22:18:47
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Anette

Hej Jenny..Jag håller med dig om allt gällande Nääs fabriker! (Det var ju jag som delade rum med den goa o glada Jenny ). Jag fick mig en liten påminnelse om vad Kim talade om när jag läste din blogg. Tack för det.

PS. snyggt golv!

2009-02-04 @ 19:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0