Födelsedag

Ha den äran min käre make.

Japp, idag fyller min make år och vi ska ha våra vänner över på en bit mat för att umgås. Det ska bli riktigt kul. Vi kommer att bjuda på tacos och så blir det glasstårta. Han vill ha det enkelt och det känns ganska skönt.
Det blir lite jobb innan men det får gå.

Städa, plocka ,laga mat och hinna duscha innan alla kom. Vad mycket man har att göra. Sen så började lla droppa in. Först kom Mickes syster med familj. Då blev det liv i luckan. Det är 4 barn i åldrarna från 13 - 4. Inte en lugn stund alltså.

Sen kom min bästa väninna och ett av hennes barn. Det är alltid lika roligt varje gång hon kommer. Hon är så underbar med barn och pedagogisk, deet vill jag me vara men är inte den typen riktigt. Jag är ingen klipp och klistra mamma.

Sen kom nästa väninna med sina barn. Hon är en an våra nya vänner där även hennes son och våran går i samma klass. Det är roligt då dom kan umgås oxå. Jag tycker mycket om att ha henne som vän. Det är roligt att träffas och prata.

Nu var alla samlade och vi börjar gå hårt åt tacosen som vi dukat upp. Det tog slut vilket är bra. Alla var mätta och goa.
Sen fortsatta barnen att spela tvspel som dom gjjorde innan och vi vuxna satt kvar i köket och pratae om allt, uppväxter, förlossningar,män och allt annat som går att prata om.
Sen kom glassen och kaffet, drinkar och saft. Det var vienetta glass och den är ju så god.  Sen så var det dags för systra att åka hem men vi fortsatta våran pratstund med mera drinkar. Mmmmm likör 43 med mjölk, mums. Den är ju så god.

Medan vi tjatade i köket så spelade barnen mario kart. Sen var det våran tur. Vi spelaade Buzz, och jag vannnån gång i alla fall. Klockan bara springer iväg och nu har resten av gänget gått. Amanda somnade på soffan och Alex sa jag till att lägga sig. Klockan hade ju hunnit bli 23.45. Hur sent som helst. Sen var det bara att säga gonatt till sig själv och lägga sig. Kudden väntar. 

Det var en lyckat och väldigt trevlig kväll får vi göra om, inom snar framtid,hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0