3:e världskriget

Ja det är ungefär så det ser ut hos mig. JIPPI va kul att städa då. Var börjar man? Ok, tvätten kanske, det sköter ju sig själv. Där börjar vi. Ok, in och lägger i en maskin, tvättmedlet ska i, NEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ. Amanda har varit i farten och lagt tvättmedel överallt.

Ok, bara att dra ut och göra rent. Då händer det som inte får hända idag, tvättmedelsfacket, eller rättare sagt hela den mojängen där man lägger tvättmedel el sköljmedel gick sönder. Den gick i 2 bitbar. Hela fronten ramlade av och hur jag än gjorde så kunde jag inte få ihop det. FAAAAAAANNNNNNNNN oxå. Undrar om tvättstugan är ledig.
På med skor och nycklar, var är dom. Leta, leta,leta. Där var dom. Ner i tvättstugan(himla tur att den ligger 1 trappa ner i min svale. )

JAAAAAA det var ledigt hela dagen. ok, upp och hämta tvätt, medel och sköljmedel och ner igen. I med det och på med maskinen. Sådär ja, nu var det gjort. upp igen och plocka ihop resten av tvätten som ska tvättas. Nu kan man ju börja städa, men var. Vi började med toaletterna då all tvätt var borta där ifrån. EASY. emellanåt då så fick man ju avbryta för att springa ner och ordna tvätten. Det känns som om man aldrig blir färdig. Har så mycket mera att göra. Jag ska iväg och handla, laga mat, hämta barn och sen till simskolan med Alex. Det börjar nu igen, han älskar verkligen det.

tjohopp i tvättvimmlet




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0