Snacka om försäljare


> >> Försäljningsrekord!
> >>
> >> Det var en kille som flyttade till Australien, Sidney närmare
> > bestämt,
> >> och han gick till det stora varuhuset för att söka jobb.
> > Föreståndaren
> >> undrade om han hade någon säljerfarenhet och killen svarade att han
> >> hade varit försäljare på det fina varuhuset i Stockholm.
> >> - OK, sa föreståndaren som gillade killen, du kan börja redan
> > imorgon
> >> på en provanställning. Jag kommer ner till din avdelning efter
> >> stängningsdags och ser hur det går för dig.
> >> Efter stängningsdags dagen därpå kom så föreståndaren ner för att
> >> fråga killen hur många kunder han hade haft idag.
> >> - En, svarade han.
> >> - Bara en? utbrast föreståndaren. Normalt sett har våra säljare
> > mellan
> >> 25 till 30 kunder om dagen. Hur mycket köpte kunden för?
> >> - 201 585 dollar.
> >> - 201 585 dollar, det är inte klokt! Vad sålde du till honom?
> >> - Först sålde jag en liten metkrok, sen en rulle fiskerev, sen ett
> >> litet sänke och till sist köpte han ett helt fiskeset. Sen frågade
> > jag
> >> honom var han skulle fiska någonstans, och han sa nere vid kusten.
> > Så
> >> jag sa till honom att då behöver han en båt och vi gick till
> >> båtavdelningen där jag sålde en Criscraft med dubbla motorer. Då
> > blev
> >> han osäker om hans gamla Honda Civic skulle orka dra den båten, så
> > jag
> >> tog med honom till bilavdelningen och sålde en Nissan Pajero.
> > Föreståndaren hade med stigande förvåning lyssnat på killen och
> >> frågade:
> >> - Du menar att en kille kommer in här för att köpa metkrok och du
> >> säljer en båt och en bil till honom?
> >> - Nej, nej! Han kom egentligen in för att köpa tamponger till
> > frugan
> >> sin och då sa jag till honom att eftersom helgen ändå var förstörd
> > så
> >> kunde han väl lika gärna åka och fiska!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0