Kul historia

3 sköldpaddor, Jonny, Micke och Billy bestämde sig för att gå på picknick.
Så Jonny packar picknick korgen med några flaskor öl och mackor.
Problemet är bara att deras picknickställe är beläget 10 km bort, så det tar
dom 10 dagar att ta sig dit.

Väl framme packar Jonny upp maten och ölen.
- "Okej Billy, ge mig ölöppnaren."
- "Jag tog inte med mig den," säger Billy. "Jag trodde du tog med den?"
Jonny blir orolig. Han vänder sig mot Micke. "Tog du med ölöppnaren?"
Självklart tog inte Micke med sig den, så dom är fast 10 km hemifrån utan
ölöppnare.

Jonny och Micke ber Billy att gå tillbaka och hämta, men han vägrar med
förklaringen att dom andra två kommer äta upp alla mackorna medan han är
borta.

Två timmar senare, efter att Jonny och Micke har svurit på sina
sköldpaddsliv att inte äta av mackorna, går han till sist med på det.
Så Billy ger sig iväg längs med vägen i ett stadigt tempo.

20 dagar och han har inte setts till, Jonny och Micke svälter, men ett löfte
är ett löfte. Så dom låter bli mackorna.

Ytterligare 5 dagar senare och fortfarande ingen Billy. Men ett löfte är ett
löfte.

Men till slut klarar dom inte av hungern, och bestämmer sig för att ta
varsin macka. Dom packar upp 2 mackor och precis som dom ska ta varsitt bett
hoppar Billy fram från bakom en sten och utbrister:
- Jag visste det!! Era jävla lögnare! Jag tänker fan inte gå!


Man ska inte ljuga........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0